Select your country/region in the menu or by clicking on the world map *
Country Selector Alternate Image
Apa
   
 
 

Inapoi la sectiunea Apa

 
   
 
 
 

Poveste de succes: Bacviz Kecskemet (Ungaria)

Solutie de servicii pentru reducerea consumului de energie si a facturii de electricitate intr-o statie de pompare

 
 

 

 

Beneficiile-cheie ale clientului:

economii de 15% la energie, ROI in mai putin de 3 ani

I. MEDIUL CLIENTULUI/ CONTEXTUL PROIECTULUI

Profilul clientului (*):

  • Bacviz este compania responsabila pentru furnizarea de apa potabila orasului si regiunii Kecskemet. Reprezinta o populatie de 120.000 de locuitori.

Obiectivul clientului si constrangeri (*):

  • In Ungaria, centrala care furnizeaza energie electrica companiei de perlucrare a apei are o politica de preturi bazata pe abonament fix. Cand centrala de prelucrare a apei are cerere maxima peste valoarea abonamentului, se aplica anumite penalizari. Centrala de prelucrare a apei dorecte sa evite acest cost.
  • In general, este necesara o intelegere clara a consumului diferitelor etape procesionale, pentru optimizarea procesului. In medie, pentru o centrala de prelucrare a apei, factura la electricitate reprezinta pana la 30% din costul de operare.

II. IMPLEMENTAREA SOLUTIILOR

Metodologia implementarii (etape principale) (*):

1. Intalnirea cu operatorii pentru intelegerea etapelor cheie ale procesului: pompare la mare adancime, filtre de nisip, clorurare.
2. Dotarea retelei electrice a clientului cu dispozitive de masura conectate la un server Web.
3. Analiza datelor colectate de echipa de servicii Schneider Electric.
4. Crearea unui raport oficial in mod regulat si prezentarea concluziilor personalului companiei de prelucrare.

Durata:

  • 2 ani: din 2004 pana in 2006

Prezentare generala a solutiilor (servicii, produse, sisteme, arhitecturi…) (*):

 

 
1. Restructurarea tabloului de conexiuni de joasa tensiune
2. Unitati de declansare electronice Compact NS Micrologic
3. Aparate de masura si control Powerlogic
4. Unitati de comunicare Modbus/Ethernet
5. Colectare de informatii cu server Ethernet
6. Analiza informatiilor

Cum am estimat economiile la energie (metodologie, instrumente, ...)

  • Economiile la energie au fost obtinute direct prin reducerea contractului de la o baza de 600kW, la una de 400kW (abonamen de iarna)

III. REZULTATE/REALIZARI

Beneficiile clientului (*):

  • Clientul are un contract mai redus cu centrala de prelucrare a apei.
  • El poate sa gestioneze procesul pentru a evita cererile maxime: de exemplu, nicium filtru nu spala in contracurent in timpul pomparii la adancime.
  • Echilibrarea pompelor pentru limitarea imbatranirii.
  • Optimizarea compresorului de aer pulsatoriu.

Marturiile clientilor (textual):

  • Manager operatiuni centrala: “Dupa 6 luni de functionare si dupa primele doua rapoarte de monitorizare am optimizat costul energiei. Dorim sa extindem supervizarea totala a echipamentelor noastre electrice la 2 statii de pompare din Kecskemet.”

Valorile care diferentiaza Schneider Electric de concurenta:

  • Colaborarea echipei locale de servicii cu un producator local de panouri.
  • Solutie completa propusa de aceeasi echipa, inclusiv restructurarea echipamentelor electrice, transmisia Ethernet TCP/IP a datelor printr-un ruter securizat, interpretarea datelor de catre experti, rapoarte semestriale pentru recomandari.